Julavslutning!

Jaa då har man äntligen jullov då, så himla skönt och behövligt! :)
Efter julavslutningen i gallerian o me klasserna åkte vi ett gäng på 9 tjejer ner på stan för att julavsluta för oss själva. Och det vart minst sagt en lyckad avslutning :)
Felicia och Tonjelainen hade planerat vad vi skulle utsättas för.

Det började med att vi skulle stå på forumtorget och sjunga "När kommer tomten"
För att få extra plus i kanten va vi tvugna att lägga till lite dans också ^^
Hahaha vi fick många åskådare och en utav dem var oss trogen, han stog kvar hela tiden xD

Efter det gick vi i tåg samtidigt som vi sjöng till donken i st:per.
Där satt vi Länge Länge Länge cch jag hade  svårt att andas där ett tag. xD
Jag är inte osmart, jag tänker bara lite längre ;)
Efter det var det åhlens hemköp och godis som gällde. Innan vi gick in fick vi tydliga instruktioner på att svenska inte fick användas i denna affär. Antingen Gurka eller engelska var det som gällde :D

När vi stod o plocka godis såg vi nog bra dumma ut o ingen förstod speciellt mycket av va dom andra sa ^^
O när vi kom till kassan var det engelska som gällde.
Kassörskan - Hej
Vi-   Hi
kassörskan - ska du ha de på beloppet?
vi- yes

hahah

Därefter straffades vi för att ha "fuskat" o därför var det bockhoppning över varandra hela vägen från åhlens över stora torget och ända ner till sf. Om man är 9personer är det svårt att vara disket och smälta in. Återigen fick vi alltså många åskådare som skrattade och pekade på oss.

Men vågar man inte göra bort sig är man en feg människa, huvudsaken är ju att vi har kul.. och de hade vi.. Big time :D

Sen var det alltså bio som stod på tur, premiären av "Förtrollad" skulle vi se.
I väntan på att bion skulle börja gick vi in i grottan (ett mörkt hörn inne på sf) och där körde vi "vem är jag- leken"
Det var hur svårt som helst, det visade sig att jag var Abo i aladin, men de hade jag aldrig gissat  på!
Efter de körde vi tärnleken, eller va den heter. Paketjakten skulle ja vilja säga :D
De gick ut på att alla började med ett varsit paket framför sig (som tonje o felicia hade tagit med sig)
Sen fick alla slå i tur o ordning me tärningen, fick man 6 fick man ta ett paket av någon annan.
Tonje o fille lura i alla att de runda paketet var värdefullast..så alla ville ju ha de ;P
Sen fanns de vissa som slutade med två paket framför sig, eller flera. Medans några andra inte hade fått en 6a på tärningen nån gång och då hade vi väl ändå spelat i en kvart :D
Tillslut fick vi alla öppna våra paket. De som inte hade några tilldelades några från tonje.
Malin fick det runda "värdefulla" paketet. Vilket visade sig vara en lök :D hahah
Jag slutade med två paket, En chokladtomte och ett tuggummi :D
Ida fick en diskborste och tomtebloss och emma fick tandpetare, sen har ja inte så stor koll va dom andra fick.
O som avslut på våran roliga dag tillsammans blev vi äntligen insläppta på våran bio.

Den var hur jävla bra som helst :D
Trollet och jordekorren var så jävla bäst :D
Ni måste bara se den filmen och jag lovar, ni kommer inte att ångra er! :D
Jag och malin fick ett skrattanfall mitt i filmen, jordekorren bajsade ju utan förvarning :D

Men tack för en super trevlig dag tjejer,  det här måste vi absolut göra om! :)
God jul på er <33


image13

Kommentera gärna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0