Krokodiltårar och överlycka!

Det finns inga ord för vad jag känner just nu.. de e helt sjukt!!!!!!!!!!!
Jag kom precis hem från världens största Idolfinal, i globen och allt!
Det var hela 13 000 i publiken!!


I början var jag inte så värst insatt o jag sa att de inte spelade någon roll..
Men det spelar verkligen stor roll om man sitter där i globen o känner stämningen, man e verkligen tvungen att välja sida. Och Marie e den sidan jag alltid har vart på!

Första låten gjorde hon så jävla bra att jag kände att jag var tvungen att tvinga fram tårar, lyckades lite halvdannt!
Åt amandas första låt rynka jag bara ögonbrynen åt ( linnéa vet hur fult de såg ut ^^)
Efter andra låten stod de 2-1 till Marie enligt mig.. för Amanda gjorde den andra låten bra faktiskt, fast de va lite falskt ibland.. sånt hördes bra i globen ;P
Och finallåten.. de va riktigt sorgligt, deras sista uppträdande i idol 2007!
Båda var grymt duktiga, på sitt sätt.. dom gjorde verkligen låten till deras egen.

Medans röstningen höll på fick vi en 25minuters paus för sen skulle Danny uppträda...åh herregud, jag är ingen flickfavorit-älskare  meen jag e seriöst kär i Danny, haan e bara...... Grrrrrrrrrrr! <3 Han spelade dock playback, men de e ju förståeligt om han dansar, vilket han var KUNG på! Så för min del va de helt okej o köra me playback om man ändå tar hem stilpoäng i dansen ;)  
Under pausen fick vi även reda på att de skillde 0,2% mellan Amanda och Marie.. då börja hjärtat så håårt kan ja säga er!

Sen uppträdde alla andra idoldeltagare i pauserna... Christoffer gjorde en låt så jävla grymt :)
o david som peter när han spela in scetcherna i pausen.. haha xD

O sist men inte minst finalmomentet....Ni kan aldrig någonsin föreställa er vilken stämning de var i globen!!! de var helt sjukt, jag har nog aldrig skakat så mycket av nervositet :S
Alla vi satt o höll varandra i handen tills vi höll på att få blodstopp....
och så berättar han att den som vinner dens låt ska spelas.. jag tror inte ens jag tittade när peter öppna kuvertet...
jag höll på att dö när han dröjde ut så med svaret.. utan att överdriva!
O så börjar låten att spelas.. o dom första tonerna slår i kapp med hjärtat...
Och Marie kramar om Amanda o alla börjar jubla för att det är Amanda som vann..
Sen börjar låten komma igång o jag hinner fatta innan alla andra i mitt sällskap att de e Marie's låt som spelas.. och jag brister ut i krokodiltårar.. jag bara grät och grät!
All spänning bara släppte och jag vart så jävla lycklig!
Marie var verkligen värd de där, jag avgudar henne till 100% !!!!

Jag har klumpar i magen av mättnad och lycka, de e som jag själv har vunnit... jag är bara så extremt GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD :D:D


I övrigt var Kelly Clarksson så jävla bra och satte hela globen i gung.

Jag har haft så grymt kul o trevligt ikväll tillsammans me alla mammor och vänner..
Idolfinalen 2007 i GLOBEN är något man sent kommer glömma!  <33



Kommentera gärna :)
Postat av: Indira

Oh ja skulle vilja vart där :)

2007-12-08 @ 12:32:45
URL: http://Indiira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0