Resumé av helgen

Min helg har varit fullspäckad från topp till tå.
I fredags var jag ledig från praktiken, så det vart en del sängliggande.
Tills jag inte orkade vara lat längre, så jag ringde Malin och föreslog
att vi skulle gå på Teater som vi sagt så länge.
Hon nappade på Idén..YES min kväll var räddad =)

Vi åt en matbit, mös med måsarna vid bryggan
 och njöt av en konstig teater.
Det tog ett tag att komma in i handlingen..
och när vi väl hade gjort det och börjat gilla det,
då vart det paus och därefter kaos...

Men en trevlig kväll med mallan brallan fick man till :) <3

i lördags så vart det till att gå upp tidigt då jag skulle ställa
upp som  funktionär på uppsala dansfestival i fyrishov.
Så det vart en tidig frukost med några ur pappas
innebandylag som skulle åka iväg på cup i gävle :) 

Framme på fyrishov så visade det sig att vi var ca 10 funktionärer
som skulle vara utstationerade utan för de olika hallarna.
Vi skulle vakta och kontrollera att ingenting gick fel till med festivalpassen. 

Under mitt andra pass så fick jag en som ersatte mig så jag
kunde sticka iväg och dansa Locking med Akira.
Om det inte hade vart för att jag var tokförkyld den dagen
 så hade jag nog haft lite lättare för koreografin. 
Men även erfarna dansare uttryckte sig om att det var svårt hörde jag.
Men det var en riktigt grym dans och Akira var riktigt härlig som person :) 

Därefter skulle jag tillbaka till B-hallen och jobba mitt sista pass då
dom skulle ha discodans där. Jag kom då fram till att det är mycket
roligare att dansa själv än att bara titta på.
Så efter jag suttit klart mitt pass så åt jag världens godaste
sallad från café 018 uppe på läktarn samtidigt som jag njöt av 
dansuppvisningarna som visades.

Därefter dansade jag House och Reaggeton.
I vanliga fall skulle reaggeton va något för mig,
men inte när man var helt slut i kroppen och en tung förkylning
i näsa och hals. Men Housen däremot, det var inte
 speciellt svårt att dansa (förutom heel and toe- grejen)
men oj vad svettig man blev, jag tror det är därifrån mina vader
värker ifrån.. än idag ;P

Efter en heldag på fyrishov med tre timmars dans och
<br> tre timmars funktionär
så bar det av mot en lugn kväll hemma med älsklingen. 
Vi avnjöt en god middag och bara hade hemmamys :) 

Alexander, mitt hjärta <33
 

Kommentera gärna :)
Postat av: Anonym

Tänkte bara önska dig en trevlig kväll/natt :)

2008-04-14 @ 22:25:03
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: nea

Så mysigt med hemmakvällar ibland :)

2008-04-14 @ 22:31:47
URL: http://linneastrandberg.blogg.se
Postat av: Fredrik

verkar haft en nice helg!

2008-04-14 @ 22:32:04
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

länge sen jag var på fyrishov :P

2008-04-14 @ 22:33:20
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Malin

Vad roligt att få lite kommentarer.
Det uppskattas :)
Jag hade en toppen helg och jag hoppas även ni hade det! :)

2008-04-14 @ 22:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0