Tankeställare till alla er!

Medans Maten puttrar i ugnen så kan ja passa på o skriva lite här.
För idag är det första april och jag har hört och
läst så mycket dumma saker idag.
Inga aprilskämt sådär, dom har funnits vid sidan av ;P

Bl a så läste jag om att psykvården inte funkar på ulleråker..
och de gör mig så förtvivlad eftersom det är sånt jag vill jobba med senare i livet.
Hur fan kan man skriva ut en människa som är av
hög grad självmordsbenägen på permis?
En kvinna hade förlorat sin son pga det, han hade hängt sig i sin egen lägenhet.
För trots att han ville vara inlagd så blev han utskriven..

En annan sak jag kom att tänka på idag när jag lyssna på P3
var hur själviska och idiotiska vi människor är. Inte alla, men majoriteten.

Det jag menar e att det finns alltid folk som har det värre än oss.
Har ni någonsin tänkt på hur det skulle kännas att vara både döv och blind?
Att varken kunna se eller känna.. 
Om du inte fick se den vackra människan du pratar med varje dag,
om du inte höra den ljuva musiken som spelas på radion,
eller på fester.... 
Att leva i ständig tystnad och mörker..
Hur tror ni det skulle kännas?

Hoppas ni som är sånna där egoistiska jävlar fick en tankeställare nu..
Ni är inte dom ända som existerar och behöver hjälp
Om inte någon skulle vara under så skulle inte ni vara över.


Det är sånt här som vandrar runt i mitt huvud dag ut och dag in...
 

Kommentera gärna :)
Postat av: annicaa

malin du har verkligen smarta tankar. de fick mig att tänka fast jag själv inte tycker jag är så egoistisk och sådan. men de är alltid bra att tänka ändå.

2008-04-02 @ 17:19:34
URL: http://ann1caa.blogg.se
Postat av: Jeppe

Angående Ulleåker, det finns så mkt mer som är dåligt inom psykvården tyvärr. Sånt som inte uppmärksamats av media än... Dock tror jag du kan kliva in och vara med och förändra=) göra det som inte funkar till att det faktiskt börjar fungera...

2008-04-02 @ 23:06:06
URL: http://jeppetalarut.blogg.se
Postat av: Malin!

va kul att du tycker de annica :)
ibland är de ända som behövs att tänka smarta tankar :)

2008-04-03 @ 19:07:09
Postat av: malin!

Vilken peppning du ger mig jesper! Tack för det :)
jag och alle pratade lite om det där igår.. tänk om jag inte är så stark som jag tror? tänk om jag blir ett psyk själv? tänk om..

2008-04-03 @ 19:08:14
Postat av: Jeppe

Malin,,, definera om ordet "stark"... Bli ett psyk själv... Att vara stark innebär inte att klara sig från att må dåligt psykiskt... Ska inte användas så tkr jag, att vara stark är att stå för den man är och acceptera det... ATt vara stark är när man ev vill komma ifrån tex en depression... Du märker skillnaden va? Man är helt enkelt inte stark om man klarar sig undan... Och btw, att bli ett psyk är det nog (jag kanske är ute och cyklar. vet inte egentligen så mkt om dej..) större risk att jag blir ett sådant...

2008-04-04 @ 00:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0