pyssel är underskattat.

Vet ni, idag vart jag riktigt sugen på att pyssla.

Så jag åkte till hobbyaffären i Vallby och köpte lite pysselgrejer..
Fjädrar, lera, färg, penslar, flirtkulor m.m

Jag skulle kunna gå i den där affären hela dagen, Me love pyssel!

Hursomhelst blev Äggkrassar dagens pyssel, eller vad man nu ska kalla dom.
Som äggkopp har jag använt mig utav en toarulle, servett, lim och fjädrar.
Sen fyllde jag ägget med fuktig bomull och sedan hällde jag på krasse-frön.
Om några dagar kommer dom att vara riktigt snygga, ni ska få se.

  


Smörgåskrasse är VÄLDIGT lätt att så. Det ända man behöver är ett fuktigt papper
som underlag och några frön. Så sköter det sig självt sen. Sen kan man skörda vart
efter och använda det som smörgås pålägg t ex. Mycket vitaminrikt! ;)


Kommentera gärna :)
Postat av: Indira

Tack sötnos :) vilka fina ägg du har gjort haha! Kommer du ihåg när vi va små & målade hemma hos mig? ;D;D

2009-04-02 @ 06:04:50
URL: http://indiira.blogg.se/
Postat av: Julia

Ååh krasse :D Det hade jag glömt bort att det fanns!!

2009-04-02 @ 21:54:59
URL: http://juules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0