Påsklovs-summering

Vilken sjujäkla påsklovsvecka hörrni!
Oj ja, mycket har hänt. Kör en "kort" summering.

Måndag
Hade en rent ut sagt riktigt skittråkig dag hemma och gjorde inte ett dyft.
Så på kvällen fick jag fnatt och Annica välkomnade mig & malin till stan. Taget!
Annica, Emelie, Malin och jag satte oss på terassen och bara mysdrack
och snackade skit. =)
Efter terassen gick vi hem till Jesper&Jonas i kvarngärdet där det vaknades
äppelpaj & umgänge. Trevligheter kan man säga.
Gick hem till Annica & sov runt 1 kanske.

Tisdag
Fick en kalasfrukost serverad hemma hos Annica och därefter
var jag på gymmet klockan 11. När jag satt på spinningscykeln ringde chefen
och frågade om jag kunde jobba 16-21. Jamen visst, varför inte?
Så hem en snabbis o duscha, äta lunch och sen till tandläkaren.
Borrade mitt andra hål, eftersom dom inte hann det förra gången jag borrade.
Sen var det bara att ta bussen till jobbet och jobba järnet. Fullt upp!
Missade som vanligt 21:15 bussen från stan så gick från gränby till
vaksala torg. Alltid lika roligt. ^^

Onsdag
Upp med tuppen och promenera med hundarna innan
jag skulle iväg med 9 bussen till jobbet. Jobbade 10-18 på willy:s.

Haha, måste berätta nå roligt som hände. Snygg-Daniel från skilda världar ni vet?
Jag såg en liten tjej stå och vinka till mig en bit bort så jag vinkade tillbaka
och sen tvingade hon sin pappa att gå till min kassa. Ja, "daniel" alltså.
Jag måste erkänna att jag nog var lite småkär i honom när jag var yngre så
det var ju skitpinsamt att träffa just han, haha! Allt gick bra, lite röda kinder bara...
Tills kvittot skrivs ut och jag är så hetsig att jag river av en bit av kvittot. 
Han skrattade och jag gissar att det inte var första gången det hände honom, haha!


Därefter tog jag stadsbussen ner på stan och gick o gymmade en sväng.
Blev hämtad av pappa, Svaejn hungrig+ trött = As sur!

Torsdag
Blev inringd på jobb mellan 12-20. Tråkigt väder så passade på att tjäna pengar.
Därefter fick jag skynda till bussen, hem & duscha och styla om sig innan mallan
och jag åkte in till stan med bilen på en raggarrunda. Träffade bl a Malmö och Emil och
sen boysen hos Jeppe&Jonas. Mys & Trevligheter.


Fredag & Lördag

Vaknade runt 9 och tog med mig Elvis ut på en springtur före frukost.
Medans mallan snarkade på i min säng, den latmasken. ;p
Efter frukost kom vi på den brillianta idén om att vi skulle följa med
Jimmy, Jesper & Robban och åka ålandsbåten som gick 15.
Hur mycket folk som helst var det men ändå lungt, riktigt kul.
Jag var nykter & chaufför men hade roligt ändå ;p Var en del folk man kände.
När vi kom hem igen var klockan 9 och då bar det av med bussen till stan med
Lajje & Stoffe. Strandade på Red Room ett tag där vi träffade på mer gimobor.

Sen gick några av killarna till People medans vi & resten fortsatte mot terassen. 
Matte med dom vita moosarna och jag gick och köpte korv, Haha.
Hur kan man tycka att korv är sååå gott? Han var duktigt kär i den där korvförsäljaren.
Satt kvar på terassen tills stängning vid 2 då vi skulle till bussen.
Men träffade på Albin & Hassan utanför people vilket ledde till att vi missade
sista nattbussen hem. haha! Så jag följde med Albin & Hassan hem till kantor.
Där var kim och simon och kim bjöd på roligt fyllesnack, hahah.
På fyllan är hon inte riktigt lika städad i munnen ;)

Hursomhelst åkte jag hem med första morgonbussen 07:20 efter ca 1 timmes
sömn kanske. ^^ Men tur var väl det för när jag väntade på bussen så ringde
dom från jobbet och frågade om jag ville jobba, haha!
Jag som hade sett fram emot sömn SO BADLY!
Men vem tackar nej till skitbra lön? Inte jag. BIG OB!!
Så sov 1 timme, duschade, missade bussen. Jobbade 12-17.
Hem och äta påskmiddag med la familia och sedan vankades det förfest hos julia.
Blev dock inte den hillbilly fylla som var planerad. Men nästa gång så! ;)  haha!
Första gången på bowlan, helt okej. Sämst att folk kommer så sent och att stället
stänger så tidigt. Dålig komb där tycker jag.

Söndag
Sov lääänge och sen satt jag mig ute i uterummet (bastun) och läste tidningen
och åt en god frukost. Äntligen var slappardagen här!
'Tog en promenad med syrran runt foghammar när hon slutat jobbat.
Riktigt skönt väder & det luktade grillat överallt. Mmmm!
Öppnade mitt påskägg idag också, har inte ens haft tid med det förut. haha.
Så idag har varit en riktigt godis-ätar-dag-utan-dåligt-samvete.

Tack för mig!
(Jag beundrar er om ni orkade läsa hela summeringen ;) )

Kommentera gärna :)
Postat av: Systeryster

Ja men åt du godis igår psassar det väl att sätta sig på spinningcykeln idag kl 12? ellerså har de skivstång kondition med vid 12.H>r av dig! puss

2009-04-13 @ 09:24:17
URL: http://mikeila.blogg.se/
Postat av: Kim

Inte städad i munnen va.. Vad sa jag egentligen? Haha.

2009-04-13 @ 12:44:59
Postat av: Mallan

Hahah kim, du sa sjuuukt roliga saker. Simon har det på film ;)

2009-04-13 @ 16:14:47
URL: http://mildaamakaroner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0