Fettisdagen!

Hej på er tjockisar! :D (Fettisdag)
Har ni unnat er en god tjock kaloririk semla än? :)
Det har jag, Lume bjöd på semlor å willy's vägnar på lunchen idag sörrni!

Jag är av den sorten som bara äter semlor 1 gång om året och det
 är just på fettisdagen. Det gör dom extra goda..
men jag gillar fortfarande inte smaken av för mycket mandelmassa på en gång.
Och grädden sitter överallt i ansiktet om man äter semlan som det är tänkt.
Men det är hursomhelst en tradition och då finns det ingen lag på hur det ska smaka
eller hur de ska få en att se ut.
Så passa på att ät ordentligt så ni får massor utav grädde i ansiktet!

Visste ni föresten..att en semla innehåller runt 500kalorier och det innebär att om
en vuxen man inte motionerar så ofta och skulle äta 5 semlor så skulle det
täcka hela dagens energiintag.

Håller ni koll på nedräkningen till studenten som syns på min blogg?
Den står nu på 100dagar! WOW!
Och imorgon får vi det två siffrigt, det här måste vi fira!
Med en semla?



Kommentera gärna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0