Glädjetårar

Usch vad mycket det är överallt just nu.. jag hinner inte andas.
Är riktigt blödig också..

Pappa sa just "Mormor är i telefonen och hon vill prata med dig"
och jag fattade genast att det var något om Märta, som jag jobbade tillsammans
med på qvarnen..Och så säger Mormor "Vet du vem jag träffade idag?"
"nej?" säger jag
"Märta" säger hon
Och det hugger till i hjärtat med en gång eftersom vi inte visste
hur det gått för henne med födseln..så vi har gått runt och oroat oss
för att det värsta skulle ha hänt eftersom ingen bild har kommit upp på webbisar..
Och så berättar mormor att hon hade en liten söt kille med sig! En liten söt Sixten!
Åh jag kunde inte rå för det, glädjetårar föll! Jag saknar verkligen dom där borta,
spenderade ändå flera veckor tillsammans med dom i somras och ytterligare 5v i våras.
Och Dick (chefen) har blivit morfar och är tydligen stoltare än den stoltaste tuppen. :)

Åh vad jag längtar efter att få se den lille och dom andra.
Glädjetårar åt märta, första barns mamman! :)

Kommentera gärna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0