Midsommarafton!

Kan det ha vart den bästa midsommaren någonsin?

Började dagen med sillunch hos grannarna innan vi gled vidare mot
midsommarfirandet på gärdebyn. Småbarnen & 30/40-årskrisiga mödrar dansade
runt stången medans vi övriga minglade runt och fikade innan vi åkte hem igen.

Sen fixade jag ihop en midsommarkrans vilket är en tradition att ha på midsommar,
även om den försvinner spårlöst frammåt kvällen. ;P

Efter att ha lagt på ytterligare ett lager smink och druckit dagens första grogg så var det dags
att bege sig till bussen, MOT ÖREGRUND!

Några fyllskallar dansade SMÅ GRODORNA på bussen och hällde öl över alla, det är vad
man kan kalla midsommar..haha! När jag väl kom fram till öregrund var jag helskinnad och skonad
från arga poliser som häller ut förbjuden alkohol, polisen säger Big NoNo!

Sen vart det Indira & Niclas midsommarfest för hela slanten. Hur trevligt som helst.
Det grillades, skrattades, skålades och sjöngs för fulla muggar.
Sen dök även solen upp vilket gjorde kvällen bättre än bäst.  

Lite senare började vi röra oss ner mot stan och där vi träffade på en massa trevliga
människor och fortsatte att ha hur kul som helst.

     

     

   

   

 När vi väntat i nästan 2 timmar på extra-bussen så var vi varken glada eller pigga.

Champagne-drama!

När vi gick ner på stan hade jag min champagneflaska i handen när vi såg en klunga med
poliser. Så jag, erfaren och smart som jag är så hällde jag ut en 2,25a till två tjejers
förskräckelse och hällde sedan i champagnen där i. När poliserna sedan kom och frågade vad jag
hade där så visade jag stolt upp min "2,25a" och då sa dom bara "kör på". FNISS!



JA DET KAN DET!


Kommentera gärna :)
Postat av: Matilda

Haha, jo.. Så måste det ha varit!!

2009-06-20 @ 21:20:32
URL: http://haglundmatilda.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha vilken liten buse du är ! :-D

2009-06-21 @ 09:36:51
URL: http://juules.blogg.se/
Postat av: Tessi

SMART KVINNA!:D:D:D

2009-06-21 @ 13:20:15
URL: http://tessiivattmyren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0