Mysterium

Jag har ätit bullar idag, massvis med bullar, dock inte hubbes utan farmors! =)
Blev ett fikastopp hos F&F när jag kom hem till Alunda efter skolan så farmor
& jag hade ett riktigt farmor och barnbarn-fika, 
vi småtittade på tv och pratade om allt mellan himmel och jord.

Bland annat så pratade vi om det mysterium som pågår hemma hos dom..
För cirka 3veckor sen så upptäckte farfar först ett sånt där blått skoskydd från tandläkaren
som satt knutet på deras ytterdörr. Han frågade farmor om hon visste hur de kommit dit
och sedan var de inge mer med det. När farmor skulle hämta posten dagen efter upptäcker
hon något blått som hänger på deras dörr som leder in till kontoret.
(ingen dörr man går till i vanliga fall) Även där hängde det ett isärslitet skoskydd och där
kunde man även se spår i snön. fotstorlek 40 eller något, större än mina iallafall.

Nu har det hänt igen att något märkligt har hänt. Man kan se tydliga fotspår i snön som
kommer ifrån vägen och korsar gräsmattan och går upp och förbi deras köksfönster
för att sedan fortsätta på gräsmattan och sedan försvinna bakom ladan. Hmm?
Det är djupsnö vi snackar och vägen denna har gått blir en omväg istället för genväg..
Och vem skulle gå sådär mycket över någons tomt? Det gör man inte...

Jag kan förstå att farmor och farfar blir nojjiga om även jag börjar fundera om det
är något mer än bara dåliga pojkhyss?

Någon som förstår sig på detta?

Kommentera gärna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0