På liv eller död

Hade en fruktansvärd dröm i natt som nästan verkade verklig..

Det skulle tydligen börja brinna i Alunda. Jag antar att det var torrt eller så :P
Och värsta ovädret väntades..I takt med att de mörka molnen började komma
så började svarta flygplan cirkulera över husen vilket betydde "ta skydd".
På radion & tv'n sa man att vi skulle söka skydd i pulkabacken. (Haha)
Eftersom det var den högsta punkten i Alunda och där kunde det tydligen
inte börja brinna. :P

Men det var inte riktigt säkert när vi skulle bege oss dit. Det snackades om att det
kanske inte skulle börja brinna trots allt så vi tog det ganska lungt.

Men till slut började vi se en massa blixtar i mörkret och då fick vi bråttom att packa
ner våra viktigaste saker som vi ville ha med oss. Ingenting av det andra skulle klara sig.
Det var värsta hysterin överallt och det var verkligen på Liv eller död.

Jag vet inte om vi klarade oss till pulkabacken sen..för mamma kom in & frågade när jag
skulle kliva upp. Försökte somna om och komma tillbaks till drömmen sen, men förgäves.

Det är verkligen äckligt och obehagligt när det handlar om den miljön man lever i.
Jag har haft den här drömmen på huvudet hela dagen och får inte ut den ur mitt huvud.

Vad tror ni den kan betyda? haha..

Kommentera gärna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0