Måndag hela månan

Ååååh, jag blev lite småkär idag faktiskt...i en liten söt 3åring som heter Mika &
kommer ifrån Holland. Stora ögon & rödlockigt hår har han...åh =)

Första dagisdagen har varit skön, inte en enda vistelse utomhus faktiskt, slött.
Däremot har jag målat ett antal teckningar åt tjejerna.

"Rita min mamma, rita min pappa, rita mig, jag vill ha klänning på mig,
jag vill också ha en fjäril, jag vill ha en rosa häst, rita himmel"
Dom sätter mina målarkunskaper på prov. Men vet ni, det är inte så svårt
att få 3-6åringar att gilla ens teckningar ;) 

Sen fick jag hjälpa barnen att pyssla, vi gjorde blåa hand-elefanter.
Jag målade deras händer blåa och sen tröck dom av färgen på papper
och sen vände vi handen upp&ner och målade öga och öra och slutligen
limmade vi fast en svans bestående av garn. Hihi =)


Imorgon har vi sångstund också, kuuuuuuuuuuuuuul!

Ska ta med kameran till dagis i fortsättningen så att jag kan lägga upp mina vackra
verk här.   Tills vidare får ni hålla till godo med Jånnes msn-teckning.  =)



Kommentera gärna :)
Postat av: jånne

GRYM TECKNING!

2009-03-16 @ 20:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0